Sol Slej hjemmeside

Sol Slej hjemmeside
SolSlej.dk

mandag den 10. marts 2014

Tørre Knoer

”Se, hvor tørre mine knoer er. De skaller faktisk, hvis man ser dem tæt på. Gad vide om man kan få specielt creme til dem? Knocreme, nej seriøst, det er faktisk ret grimt. Synes du mine hænder ser gamle ud? Når man hiver i huden, prøv at se, og så slipper, så glider huden på plads igen, men det går lidt langsomt, ikke? Synes du ikke? Må jeg prøve på dig? Kom lige med din hånd. Kom nu, jeg skal lige prøve på en ung hånd. Se, hvor hurtigt din hud falder på plads. Og det er ikke fordi du er buttet, det er bare spændstigheden i huden, keratin, eller hvad det hedder. Eller, det er måske også lidt fordi du er buttet, men mest på grund af ungheden. Prøv også at se engang. Når jeg vender hånden op, så fingrene peger op mod loftet, så bliver den pæn og glat, men når jeg vender den ned, så træder alle blodårerne frem. Se op, ned. Op, ned. Stor forskel, ikke? Mine hænder er faktisk kun rigtig pæne når jeg knytter dem. Så bliver de glatte, men så kan man bare stadig se den rynkede hud på armene og man kan jo ikke gå rundt med langærmet bluse på og knyttede hænder hele tiden, vel? Så ligner man er massemorder, ikke? Se din arm, den er helt glat. Det ville den garanteret også være, selv hvis du tabte dig. Ikke at du skal, selvfølgelig. Det er helt din egen sag. Sådan noget blander jeg mig ikke i. Men det er kun et spørgsmål om tid, det kan du lige så godt vænne dig til. Så bliver de lige så rynkede som mine. Du ligner mig, da jeg var på din alder, så det kan du ikke løbe fra. Rynket hud, det ligger i familien.”

”Mor. Hold nu op. Jeg sidder lige og fortæller dig, at jeg er lesbisk. ”


Skriveretreatoverspringshandlingsnovelle 1

Ingen kommentarer:

Send en kommentar